2014. szeptember 27., szombat

Részletek egy kedves, aranyos, 60 év körüli mexikói nénivel való beszélgetésből


Tegnap megvárakoztattak az autószerelőnél, egy bő félórát kellett várnom a kocsira. Egyáltalán nem bánom, egy igen érdekes beszélgetésben volt részem ezalatt. Olyannyira, hogy most muszáj volt leülnöm és kiírnom magamból.

MN: És mit gondolnak Amerikáról a te országodban?

én: Hát... *hosszú gondolkodás, hogy ne sértsem meg*, sok jót és rosszat is.

MN: Rosszat?? Hogy lehet rosszat gondolni Amerikáról? Nagyon jó itt élni. Kedvesek az emberek. És komolyak a törvények. A rendőrség is. Itt még a gyilkosságokat is kivizsgálják! Itt nem lehet ám össze-vissza bűnözni! Még a gyilkosságokat is! Nincs kecmec. E-e. Ha valami rosszat csinálsz, például megölsz valakit, mész a börtönbe. És ma már olyan technológiáik vannak, hogy megtalálnak DNS alapján meg minden.

én: *kikerekedett szemekkel* Miért ne vizsgálnák ki a gyilkosságokat? Mexikóban nem teszik?

MN: E-e. Ott ha valakit megölnek, az egyetlen dolog, ami történik utána, hogy eltemetik. Főleg a határvárosokban. Kerüld a határvárosokat, nincs rendőrség, csak kartell. Oda még én sem mennék.

én: De azért vannak normális helyek is, amiket érdemes és biztonságos megnézni, nem?

MN: Hát persze! Például Cancun vagy Acapulco. Acapulco sokkal jobb hely, mint a határvárosok. De mégis miért gondolnának rosszat Amerikáról a te országodban? Hogy lehet rosszat mondani rá? Itt a jó élet, van autód, van lakásod, van mit enned, és a rendőrség megvéd. És szabad vagy.

én: Hát például a háborúk miatt...

MN: De hát Amerika csak meg akarja védeni azokat a szegény embereket!

én: Önmaguktól?

MN: A terroristáktól, az elnyomóktól. Meg az oroszoktól. Nézd csak meg a történelmet, Amerika sosem akart terjeszkedni, hódítani. Az angolok igen, a franciák igen, még a spanyolok is. Most meg az oroszok Ukrajnában. Mindegyik háborúzni akart, területet szerezni. Amerika sosem próbált elfoglalni egy országot, csak segíteni annak az országnak.

én: Érdekes perspektíva...

MN: Az amerikaiak jó emberek, segítenek egymásnak és más országoknak is. Jó keresztények. Ha lesz rá lehetőséged, csináld meg a zöldkártyát. A hülyének is megéri. Bármikor visszajöhetsz, és élhetsz itt. És tök jó vegyes a népség, vannak itt vietnámból, kínából, indiából, mexikóból, latin-amerikából, még... mit mondtál, honnan jöttél?

én: Hungary.

MN: Még Hungry-ból is. És mindenki jól elvan egymás mellett, nem bántanak. Ennél jobbat nem kaphatsz a világon.

én: És honnan tetszik venni ezt a sok... igazságot? Gondolom a tévéből, híradóból?

MN: Onnan is.

én: Amit az amerikaiak készítenek, ugye?

5 megjegyzés:

  1. nah ezért kell nekik tv-kultúra...
    ez megy nyugi itt is.. "mert azt mondták a tv-be"

    VálaszTörlés
  2. szeretném, ha legközelebb egy kedves 60 körüli magyar nénivel is beszélgetnél :P :D *nagyon röhög *

    VálaszTörlés
  3. "Még Hungry-ból is". :D Jól van. Nincs több kérdés. Szerintem nagyon jó, hogy ő ámmerikában él, mi meg itt. Ez a távolság pont megfelelő! XD

    VálaszTörlés
  4. Rajmihoz tudok csatlakozni velemenyben.
    Tao kosz hogy leirtad az elmenyt. Gondolom azon gondolkodtal a dobbeneten kivul ,hogy sirjal vagy nevess a beszelgetes kozben.

    VálaszTörlés
  5. Rajmund: gondolom. Ezt a bejegyzést nem azért raktam ki, hogy az amcsikat fikázzam, hanem hogy elgondolkodjon rajta, akinek affinitása van hozzá. :)

    Lazac: jogos :)

    Daru: Tényleg egy aranyos néni volt. A világlátása nem egyezik a mienkkel, de meglepő módon itt-ott még igazság is van abban, amit mond. Többségében talán nincs, de azokban mi magyarok sem vagyunk jobbak. ;) Összességében egy nagyon érdekes-tanulságos beszélgetés volt, aminek a végén nem őt tartottam hülyének. :)

    Sneer: Jól gondolod. :)

    VálaszTörlés