2015. november 28., szombat

Húst hússal

Mi másról is szólhatna az utolsó bejegyzések egyike, mint a texas-i ételekről. Bár újdonságot már nem tudok mondani, hiszen sokat meséltem már róluk az alábbi posztokban:

Úgyhogy inkább egy kis nosztalgiaképpen következzen még pár tipikus kép a texasi étkekkel kapcsolatban.

Egy igazi texas-i BBQ house ('grill-ház') felirata a falon:
"Nem azért másztam fel a tápláléklánc csúcsára, hogy zöldséget egyek!"


Pedig egyébként zöldséget is esznek néha. Természetesen lehetőleg olajban sütve.
A képen: olajban sült, rántott savanyú uborka.


Ínyencebb vizekre evezve: egy jóféle filet mignon. Aki járatos etéren, az tudja, hogy a steak-ek egyik királyáról van szó. Kicsi, de akár 2-3 ujjnyi vastag, és vastagsága ellenére puha-omlós, nem rágós. Természetesen ezt sem szabad rózsaszínnél jobban megsütni, mert elveszik a zamata és ízvilága.


Ez egy teljesen másfajta, japán stílusban készített steak. Nem olyan szép, nem olyan látványos, de rendkívül finom - ha szereted a sok fokhagymát, a kobayashi szószt, és a különleges fűszereket.


Egy texas-i cowboy-étterem verandája.


És ahogy belülről kinéz.


Az egyszer biztos, hogy még soha nem ettem olyan jó steak-et, sem hamburgert, mint Amerikában - pedig higgyétel el, próbálkoztam és még mindig próbálkozom.

3 megjegyzés:

  1. Steak rajongó vagyok! Igaz én nem a rare, hanem a medium pártján állok, de ettől függetlenül az igenis úgy jó, ha kívül megsül, belül viszont vajpuha marad és isteni az íze!!! Jáj, steaket akarok, most rögtön!!!!!
    Jó, hogy lefordítottad a mondatot, mert így meg is értettem. :) Mindent szó szerint akarok lefordítani, de úgy semmi értelme.:)
    Ez itt nem az 5 perc angol, de én eddig a climb szót ismertem csak a mászásra, ez a claw számomra ismeretlen szó volt eddig.:)

    VálaszTörlés
  2. Egy igazi steak-et én is mindig, bármikor be tudok nyomni. :) De amióta itthon vagyok, kétszer is sikerült egész jót ennem. Hamburgerre ez nem igaz, abból még mindig nem találtam olyat, ami hozza az amerikai színvonalat, abban még mindig keresem az igazit...

    VálaszTörlés
  3. Ha megtaláltad szólj :):):) Én sütöttem steaket, és még fogok is pár nap múlva.:):):)

    VálaszTörlés