2015. február 4., szerda

Yosemite National Park, California 2.

Na szóval ott kezdődik a történet, hogy ismét volt egy Kalandozók Reunion, csak most én látogattam vissza Zolit California államban. Elsősorban San Francisco-ban töltöttük az időt, erre majd egy következő posztban térek ki, de egy hétvégényi időre elautókáztunk a közeli  300 km-re lévő Yosemite nemzeti parkba is.
Dióhéjban erről a helyről annyit kell tudni, hogy Világörökség, az USA egyik legszebb nemzeti parkja, és hogy a gránithegyeiről, szikláiról és hatalmas vízeséseiről híres.

Nem véletlenül.


Fenyvesek között, útfélen a kék pónival.


Kora reggel lent a völgyben még ilyen hideg volt. Macikkal egyébként viszonylag könnyen össze lehet futni a környéken, ugyanis vadvédelmi terület. Ám tőlünk féltek, úgyhogy nem jött össze. Csak egy nagy fekete hollóval barátkoztunk össze.


Megmentettünk egy medvét. :)


Félúton felfele.


Hegyi patak, inni lehetett belőle.


Közel a csúcshoz.


Ez már közvetlen a Yosemite-vízesés felett. Milyen vízesés? - kérdezhetitek, de mindjárt látni fogjátok. Itt már elég jó idő volt januárhoz képest. :)


Csúcsfotó.


A Yosemite-vízesés. Na ennek a tetejébe mentünk fel.


Lefelejövet pedig egy ilyet láttunk a tövében...


Szóval nem volt nagyon csúnya a hely. ;) Következő posztban átmegyünk a Szilícium-völgybe.

5 megjegyzés:

  1. Ó, de szépséges látvány!!!!!! Köszi, köszi.....csodálatos lehetett, imádom az ilyen helyeket!

    VálaszTörlés
  2. Nekem annyira átjön a Vadnyugat életérzés, és maximálisan meg tudom érteni az indiánok (amerikai őslakosok) életfelfogását, életmódját (már ami az európai hódítás(népirtás?) előtti időket illeti). Még a képeken keresztül is árad a spiritualitás ezekből a helyekből. A monumentális kőtömegek. A hegyi patak a kristálytiszta vizével. A vízesés a vízpermettel és a szivárvánnyal. Csak tisztelni lehet.
    Annyira le tudnám élni az életem egy ilyen helyen egy kis fakunyhóban... Még internet se kéne. :D

    VálaszTörlés
  3. L: tényleg az volt :) és nagyon szívesen.

    Daru: Akármennyire is imádom és keresem az ilyen helyeket, én nem az a típus vagyok, aki le tudná élni az életét egy ilyen helyen. (Persze ha beleszülettem volna, az más lenne.) De megértelek, megvan a varázsa annak, amikor a Nagy Vadonban nincs senki csak te és a medvék. :D

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű!
    (Ajánlom nektek az Út a vadonba c. filmet. Ne nézz(etek) utána, "csak" nézzétek meg. Azt hiszem, átérezni leginkább a pasik tudják, nekem sok(k) volt. De lehet utána agyalni, ez tény.)

    VálaszTörlés
  5. Krikszi: köszi a tippet :) hallottam a filmről, de még nem láttam, úgyhogy fel is írtam a listára.

    VálaszTörlés