2015. március 17., kedd

Kis déli zene

... Mozart után szabadon. :)

Gondoltam írok a helyi slágerekről is, elvégre szorosan kötődik a helyi kultúrához. No, hát... amit a tévéből gondolnátok, az igaz. Nem gondoltam volna, de tényleg igaz a sztereotípia... hogy itt a messzi Délen vannak emberek, akik kizárólag cowboy-csizmában hajlandóak járni mindenhova, és nem hallgatnak mást, csakis country zenét. És most nem a vidéki redneck-ekről beszélek, hanem vannak ilyen nagyvárosi, Houston-i ismerőseim!
Na de nem olyan country-t, mint amit mi ismerünk Európában. Olyan széleskörű skálája van a mai country-pop kultúrának, hogy életemben nem gondoltam volna. Pedig én mindig bírtam többek között a country zenét is, de nálam többnyire kimerült Johnny Cash-ben. Hogy legyen róla fogalmatok, hogy mifélék vannak manapság, amiket mi Európában nem nagyon ismerünk, itt egy lista, ami csak a töredéke az egésznek.

Az én véleményem pedig az, hogy... uhh. Én inkább maradok Johnny Cash-nél, ha country-ról van szó. A mai country-t is meg lehet hallgatni, sőt esetenként kifejezetten jók, de a többsége faék egyszerűségű. Igaz, néha bevallottan ez a céljuk.

Alább egy gyűjtemény, amiben van jó is, rossz is, érdekes is. :) Nem csak vájt fülűeknek.

Az első számnak a klipje az érdekes. Magyarországon sörreklám lehetne kb a zene meg a többi is, itt ez egy zenei klip. :) Minden, ami a videóban szerepel, teljesen tipikus, valóban tükrözi a helyi életet. A western kocsma, a tájak, az öltözködések, az autók (természetesen van benne egy pickup is!), a nők. Kicsit idealizált persze, de amúgy tényleg ilyen. Miranda Lambert - Fastest girl in town


A következő azért vicces, mert már a címét is kb. úgy lehetne magyarra fordítani, hogy "Rántott csirke". Ékes példája a mai déli country-nak: fülbemászó dallam, aminek primitív egyszerűségű szövege arról szól, hogy nem kell semmi más az életben, mint a péntek esti hideg sör a rántott csirke mellé... meg persze az idilli családi szeretet. Végülis úgyis felfogható, hogy az egyszerűsége a szépsége, de nekem már fáj. :D Zac Brown Band - Chicken Fried


Ezt azért, mert ez tényleg kellemes. Darius Rucker - Wagon Wheel


Ismét egy Miranda Lambert szám, ebben a hangja is tetszik, és a szövege is értelmes, van mondanivalója. Miranda Lambert - Mama's broken heart


És a kakukktojás, ezt Darutól kaptam (köszi!). Ez nem country, de azért déli... egy régi Louisiana-i dal feldolgozása a Föld minden tájáról származó zenészek együttműködésében. A videó elején hintaszékben üldögélő fekete zenész stílusa tökéletesen passzol a régi ültetvényes zene stílusához, de számos más New Orleans-i zenész is feltűnik a klipben. Playing for Change - Cottonfield


4 megjegyzés:

  1. Ez egy igazán üdítő bejegyzés volt kedves Taom :):) Köszönet érte. :)

    VálaszTörlés
  2. Találtam még itt egy egész jó kis zenét. A klip kifejezetten tetszik! Nagyon jól megcsinálták. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=fZeUHLAh_r4

    VálaszTörlés
  3. L: örülök, ha van köztük legalább 1 szám, ami tetszik :) vagy ha egy sem, akkor a kultúrális információ :D

    Daru: nem rossz, de ez engem inkább a 70-es évekbeli slágerekre emlékeztet, mint a déliekre :)

    VálaszTörlés
  4. ne nevess hangosan, de a rántott csirkés tetszett a legjobban, mert én is ilyen idealizált világban érzem jól magam :):) a rántott csirke a kedvenc kajám és ha van egy hideg söröm, akkor már jó :):)

    VálaszTörlés