2015. március 23., hétfő

Warhammer 1. - Az új hobbi

Persze hazudok. Egyrészt nem is új, mert már féléve megvan. Másrészt meg nem is igazán hobbi, mert... na lejjebb kiderül. :)

A Warhammer nem egy metál zenekar neve, hanem egy terepasztalos stratégiai játék (meg egyébként modellezést, fantáziavilágot és regények sokaságát takaró szó). Én nem a 40K-t - ami a sci-fi verziója - hanem a Fantasy-t játszom, ami mint kitaláljátok, fantasy stílusú. Korábban nem ismertem, csak hírből hallottam felőle, de mivel az itteni haverok - többek között Ed is - ezt tolják, a társaság magával rántott.
Alapvetően kettő hobbiból tevődik össze: modellezés és a terepasztalos stratégiai játék. A gyártó cég jól kitalálta: a játékosokat egy kreatív hobbi és egy társasjáték kombinációjával láncolja le hűséges vásárlóként. A játékosoknak meg kell vásárolnia a seregeik modelljeit darabokban, maguknak kell összerakni és festeni őket a saját szájízük szerint. Így minden modell és minden sereg gyakorlatilag máshogy néz ki, ennek csak a készítő kézügyessége, fantáziája és ízlése szab határt. Aztán ha kész a sereg, lehet vele csatázni.

Brutális, hogy mennyi időt és energiát lehet belefektetni csak a modellezésbe. Egy darab modell elkészítése 1 órától kezdve akár 12-24 órát is igénybe vehet mindenestül. Hogy átérezzétek, dokumentáltam életem első modelljének készítését.

A modell itt még festetlenül és darabokban. Az alkotó farigcsál. Csupán ez az első fázis - az összerakás - nekem 1,5 órába telt.


Így néz ki összefarigcsálva és összeragasztva, festés előtt.


Még a kezébe egy csatabárdot, aztán lefújjuk egyszínűre, hogy meglegyen az alap. Na ez legalább gyorsan megy. :D


Ezután jöhet a festés és mosás, többszörösen. Na erre annyi órát lehet ráfordítani, amennyit nem szégyell az ember. Nekem (segítséggel!) egy estémbe került.
Bemutatom Scyla Anfingrimm-et, a Warriors of Chaos seregem generálisát.


Rendkívül tanulságos tevékenység egyébként. Hogy én mit tanultam belőle? Azt, hogy ez nem az én hobbim, mert rohadtul nincs hozzá sem türelmem, sem kézügyességem. Én még egy ilyen szart össze nem rakok, az is biztos! :D Már ennek az elkészítésébe is majdnem belehülyültem. Nekem ehhez tényleg semmi türelmem nincsen.
A seregem összes többi modelljét Jheroen barátom rakta össze és festette ki, vagy adta kölcsön a saját modelljeit, hogy tudjak játszani. :) Mert a modellezés az nem én vagyok, a stratégiai játék viszont totálisan igen... aki ismer közelebbről, az tudja, hogy minden társas- és logikai játékot imádok.

A következő posztban bemutatom a játékot magát. Nyugi, nem játékszabályok lesznek, az uncsi... viszont a szubkultúra szociális tanulmányt érdemelne.

7 megjegyzés:

  1. Nos, először ami eszembe jutott erről...az unokám biztosan imádna, mert ő is ilyen harcos fantáziavilágban él. Ő még star wars figurákkal harcol állandóan és képzeletben, de főleg egyedül.:) Bárhol képes elülni, két kis figurával a kezeiben és megy a szájjal imitált lövöldözés, harc stb.:) Szóval ebben nagy partnerek lennétek az biztos.:) (bár ő még csak 8 éves) :D:D:D
    Én valahogy fordítva lehetek összerakva a többi emberhez képest, mert mindig is utáltam társasozni, sőt a közösségi játékok sem tudtak lekötni, sem akkor, sem most. Én az a típus voltam, aki elvonult a könyvével, bevette magát egy sarokba és olvasott, olvasott....Tőlem egyet biztosan nem fognak az unokáim megtanulni, azt, hogy hogy kell társasozni, vagy kártyázni, stb..)
    De mindenkit csodálok, aki ilyent művelni képes, most már Téged is :):):)

    VálaszTörlés
  2. Pedig tényleg jók az ilyen játékok, beszippantanak:), bár mivel tudom, hogy rengeteg idő kell hozzájuk, azelőtt elmegy a kedvem, minthogy nekiálljunk... mármint a hosszabb, stratégiai játéknak. Amúgy ezt a fajta, modellezős-csináld-magad-és-játsz "társasokat" erősen a 13-99 éves férfinemű erősen ráérős egyének számára találták ki...... :D. (Hol látsz nőket ilyesmivel játszani? mikor lenne rá idejük???:) )

    VálaszTörlés
  3. L: gyerekkoromban én is ilyen gyerek voltam, csak legóval. :) Szerintem az volt az utolsó, hogy türelmem volt szömszötölni órákat a "modellezéssel". Úgyhogy engem ne csodálj ezért, én pont nem az vagyok, aki ilyet művelni képes. :)) A játékra viszont gyorsan rákapok, mint bármilyen társasra vagy logikai játékra.

    Krikszi: Pedig rólad tudom, hogy szeretsz kreatívkodni, neked ez is biztosan jobban feküdne, mint nekem. :) Nőket azonban tényleg nagyon ritkán látni ilyennel játszani, majd azt is megmutatom a következő bejegyzésben, hogy miért. :DDD

    VálaszTörlés
  4. Stimmel az unokám is legózik veszettül :):) Nekem lányaim vannak, ők ugyebár nem játszottak ilyesmivel, így csak az unokámnál tapasztaltam meg először ezt a fajta férfiúi szenvedélyt :):):)
    OK, akkor nem csodállak :):):)

    VálaszTörlés
  5. Lehet, hogy nők nem játszanak ilyenekkel, de milyen király lehet egy ilyet összerakni.. meg festeni.. meg.. najó, nem homályosult el a tekintetem.. olyan nagyon.. :D

    VálaszTörlés
  6. Gyerekkoromban modelleztem. Volt modellvasutam terepasztallal, mire én csináltam hegyeket, erdőket, meg épületeket. Ma már sajnos nincs időm rá. Pontosabban nem fér el a többi hobbi mellett. Meg azért nem kevés mátyást lehet egy ilyen magánhadseregbe fektetni. :D

    De nagyon szívesen kipróbálnám és játszanék vele. Hadi stratégiát imádom! :)

    VálaszTörlés
  7. Daru: Jól gondolod, irtózatosan drága hobbi! Százötven- és háromszázezer forint között lehet egy átlagos sereg mindenestül. Ez a második oka, amiért nem csaptam bele egy ilyen hobbiba. :D Mondjuk haverok által egy kisebb seregem mondjuk így is van, és még az is előfordulhat, hogy hazaviszem... és akkor ki is próbálhatod, ha találunk ismerőst, akinek szintén van ilyesmije. Vidéken talán kevésbé, de Budapesten tudom, hogy vannak klubbok, ahol lehet játszani.

    Felon: neked biztos jobban menne, mint nekem :) neked türelmed és kezed is van hozzá. Van még egy-két befejezetlen vagy kifestetlen modellem, ha érdekel :) még nem döntöttem el, hogy hazaviszem-e, vagy itt hagyom-e haveroknak, de ha viszem, szólok.

    VálaszTörlés