2014. október 26., vasárnap

Ezt esszük 7.

Végül a gasztro-sorozat zárására térjünk vissza az amerikai és a texas-i ételekhez. :)

Egy érdekes reggeli... bundáskenyér. Bezony, magyar szemmel nehéz elképzelni, hogy lehet a bundáskenyeret édesen is enni, pedig ez közel sem amerikai találmány. Külföldön számos helyen, például legtöbb helyen Európában is porcukorral eszik. Nekik az a fura, ha te nem.


Ez már texas-iasabb találmány. Mint tudjuk, itt bacon-nal minden jobb.


Természetesen a hamburger is. A burger egyébként presztízs-kérdés Amerikában, kb olyan, mint Magyarországon kinek van a legjobb halászleve vagy pörköltje. Nagyon is komolyan veszik, és minőségi ételszámba megy. Mondjuk megértem, mert itt tudnak ám olyan hamburgereket készíteni...


Az alábbi étel érdekessége, hogy a sült krumpli édesburgonyából készült.


2 hot-dog: egy hagymakarikás-nemtommilyenszószos, és egy chilliszószos-sajtos 32 centis. Amerikában a hot-dog a hamburger ellentéte: komoly ételszámba nem vett, szinte lenézett kaja, amit az ember nasinak eszik két étkezés között, illetve focimeccs közben.


 Na de mutassuk azért meg, hogy van itt ám minőségi és egészséges kaja is. Például rendkívül jó steak.


Ez is valami jóféle husi volt, egyben sült töltött burgonyával.


A korábbi posztokból már tudjátok, hogy Texas-ban húst hússal.


Mostanában nem vagyok annyira desszert rajongó, de egy képet azért ez a fogás is megérdemel.


Ezzel a kajákat most ki is veséztük egyelőre. :)

7 megjegyzés:

  1. Igazad volt :):):) Ezek igen szimpik :):)
    A franciák is édesen eszik a bundás kenyeret, a magam részéről megmaradok a sós változatnál.:)
    Egy jó steaket most azonnal be tudnék vállalni!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. mi is szoktunk "édes" bundáskenyeret... zsemlélt szoktuk szeletelni, kisütni, porcukrozni, lekvárral enni.
    ja, és az édesburgonyát ajánlom mindenkinek, 2-3 éve szoktunk rakni, termeszteni, és természetesen enni!
    azért egy jó steak nekem is hiányzik! még angliában ettem eg jót utoljára...

    VálaszTörlés
  3. Bakker! Most estem haza. Hulla fáradtan edzésről. Hűtő üres, pékáru zéró. Bolt... minden zárva. Lerogyok a gép elé. Mondom megnézem mi újság a cimborákkal. Erre tessék! EGY HALOM KAJA FOTÓ!!!

    EZÉRT HÁGÁBAN EMBEREKET ÍTÉLTEK EL!!! :D

    ... bakker! Találtam egy csokit! ... Francba! Mogyorós... Ah, az éhség nagy úr!

    VálaszTörlés
  4. L: örülök neki. :) Szerintem aki már evett életében jó steak-et, az bármikor újra bevállalna egyet. :)

    Scylla: nocsak, te is olvasol még? örülök neki :) Az édes bundáskenyereddel szerintem a kisebbséghez, vagy sznob elithez tartozol magyar földön. :P Egyébként az édesburgonyában is nagyon igazad van, csak alátámasztani tudom.

    Daru: Bocs, ha kicsit kicsesztem veled. :D Éhséged ellenére te voltál az egyetlen a háromból, aki nem írta, hogy most bevállalna egy jó steak-et, úgyhogy úgy tűnik, neked ezt még be kell vállalnod egyszer. :)

    VálaszTörlés
  5. :D ... Réges régen, mikor még a volt cégem kipreteett Franciaországba, akkor ettem steak-et ott, mert az náluk ilyen joker kaja volt. Mint nálunk a rántott hús. Aztán az összes többi kajájuk olyan ehetetlennek tűnt. De a baj az, hogy már nem emlékszem az ízére. Talán ezért is nem ugrottam rá.
    Garnélarákos spagettit ennék már nagyon, fonom tejszínes, kapros mártással. De itthon a fos minőségű rák horror áron van. Szóval a wok-os kép betalált múltkor, mert az nagyon hasonlít rá. :)

    VálaszTörlés
  6. Ha megyünk hozzátok, ilyen sorrendben kéremszépen őket.....:) :D

    VálaszTörlés
  7. Daru: Akkor neked érdemes bizony még egyszer újrakóstolni a steak-et - valami olyan helyen, ahol rendesen el is tudják készíteni - és lefogadom, hogy újra értékelni fogod. :)

    Krikszi: rendben, felírtam ;)

    VálaszTörlés